It looks like you are using an older version of Internet Explorer which is not supported. We advise that you update your browser to the latest version of Microsoft Edge, or consider using other browsers such as Chrome, Firefox or Safari.

ADATVÉDELMI IRÁNYELVEK


WEBOLDAL ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT

A jelen Adatvédelmi Szabályzat ismerteti, hogy a Sandoz Hungária Kft. (székhely: 1114 Budapest, Bartók Béla út 43-47., a továbbiakban: „Sandoz” vagy „mi”) milyen módon gyűjti és kezeli az önre vonatkozó, az azonosítására közvetlenül vagy közvetetten alkalmas adatokat („személyes adatok”) önállóan vagy más, részünkre megadott információkkal együtt a weboldalainkon (így a www.Sandoz.hu oldalon), vagy bármely mobil oldalon, alkalmazáson vagy a Sandoz Hungária Kft. egyéb (offline és online) szolgáltatásán keresztül velünk folytatott interakciók során, amely a jelen Adatvédelmi Szabályzatra mutat, azt tartalmazza vagy melynek használata során a jelen Adatvédelmi Szabályzatból egy példányt kap (együttesen: „Szolgáltatások”).

Személyes adatai kezeléséért a Sandoz Hungária Kft. felelős, mivel a Sandoz határozza meg, hogy miért és miként kezeli azokat, így a kezelt személyes adatok tekintetében „adatkezelőként” jár el. Adatkezelői minőségében eljárva a felelősséget önállóan vagy a Sandoz Csoport más tagvállalatával/tagvállalataival „közös adatkezelőként” gyakorolja. A jelen Adatvédelmi Szabályzat mutatja be, hogy a Szolgáltatásokkal kapcsolatban és/vagy a jelen Adatvédelmi Szabályzatban foglalt célok esetén hogyan tartjuk tiszteletben a személyes adatai kezelésével kapcsolatos adatvédelmi jogait.

Bár a jelen Adatvédelmi Szabályzat a Szolgáltatásokat használó természetes személyek számára készült előfordulhat, hogy ha egy adott helyen él vagy bizonyos, a Szolgáltatások hatálya alá nem tartozó alkalmazásokat vagy weboldalakat használ, akkor arra kérjük hogy olvassa el az adott helyen hivatkozott adatvédelmi szabályzatokat, vagy az adott országban alkalmazott önálló adatkezelési tájékoztatókat. Ahol szükséges, külön adatvédelmi tájékoztatót alkalmazunk a jelen szabályzat hatálya alá nem tartozó tevékenységek, ideértve, de nem kizárólag toborzás, foglalkoztatás, harmadik felek kezelése vagy betegtámogatás céljából.

Felhívjuk a figyelmét, hogy amennyiben a Szolgáltatásainkról valamely harmadik fél hivatkozására kattint vagy weboldalára navigál, ott az érintett harmadik fél adatkezelési tájékoztatójában foglaltak vonatkoznak önre. A Sandoz nem hagyta jóvá és nem felelős a harmadik felek weboldalain vagy szolgáltatásaikban foglalt információkért vagy azzal kapcsolatos adatvédelmi gyakorlatokért.

A Szolgáltatások további használatával elfogadja a jelen Adatvédelmi Szabályzatot. Személyes adatai és magánélete védelmét kiemelten fontosnak tartjuk, ezért kérjük, hogy figyelmesen olvassa el a jelen Adatvédelmi Szabályzatot.

A személyes adatai kezelésével vagy a jelen Adatvédelmi Szabályzattal kapcsolatos kérdés esetén, kérjük lépjen a Kapcsolat menüre.

A jelen Adatkezelési Szabályzatot időről időre frissítjük, és az új változatot feltöltjük a weboldalra. Kérjük az esetleges változások nyomon követése érdekében alkalmanként olvassa el a jelen Adatvédelmi Szabályzatot.

Kérjük, olvassa el figyelmesen a jelen Adatkezelési Tájékoztatót, amelyben tájékoztatjuk egyrészről arról, hogy hogyan kezeljük az Önhöz, mint természetes személyhez kapcsolható adatokat („személyes adatok”), illetve arról, hogy Önnek milyen jogai vannak a személyes adatok kezelésével kapcsolatosan.

 Nekünk nagyon fontos a magánszféra védelme. Ezért elkötelezettek vagyunk abban, hogy az általunk kapott személyes adatokat a vonatkozó adatvédelmi jogszabályokkal és a Sandoz belső szabályaival és irányelveivel összhangban kezeljük.

HOGYAN KEZELJÜK A 16 ÉV ALATTI SZEMÉLYEKTŐL KAPOTT INFORMÁCIÓKAT?

A Szolgáltatásaink nem gyermekeknek szólnak. Nem gyűjtünk szándékosan 16 éves kor alatti gyermekekre vonatkozó személyes adatokat a weboldalunkon vagy a jelen Adatvédelmi Szabályzatban foglalt célokra. Amennyiben véletlenül gyermekekre vonatkozó személyes adatok jutnak a tudomásunkra és azokat Ön töröltetni kívánja, kérjük lépjen a Kapcsolat menüre.


MILYEN SZEMÉLYES ADATOKAT KEZELÜNK ÉS MILYEN CÉLBÓL?

A legtöbb Szolgáltatásunk használatához nem szükséges regisztrálnia vagy feliratkoznia.

Ezzel együtt a velünk folytatott kapcsolatától függően gyűjthetjük és kezelhetjük a közvetlen azonosítására alkalmas személyes adatait, így például a nevét, elérhetőségeit és e-mail címét. Emellett gyűjthetünk olyan személyes adatokat is, melyek bár a közvetlen azonosítására nem, de más információkkal vagy azonosítókkal, mint a vállalatának a nevével, beosztásával vagy azonosító számával együtt lehetővé teszik az ön azonosítását. A személyes adatok tartalmazhatnak olyan adatokat is, mint például számítógép vagy eszköz gyári száma, IP-cím, vagy vállalatokra („jogi személyek”) vonatkozó adatokat. Amennyiben a Szolgáltatásokkal kapcsolatban más személyre vonatkozó személyes adatokat ad meg a Sandoz vagy a szolgáltatóink részére kijelenti, hogy erre jogosult és engedélyezi, hogy a megadott adatokat a jelen Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően felhasználjuk.


1. Önként megadott adatok


1.1. Felhasználói fiókok regisztrációja

Előfordulhat, hogy egyes Szolgáltatások (vagy azok egyes részeinek) használatához regisztráció útján felhasználói fiókot kell létrehozni. Ilyen lehet, például, amikor olyan weboldalt látogat meg, melynek a tartalma kizárólag arra jogosult egészségügyi szakemberek számára hozzáférhető. A regisztráció során meg kell adnia a nevét, e-mail címét, bejelentkezési azonosítóját, biztonsági kérdéseit és válaszait, titkosított jelszavát, levelezési címét, telefonszámát és, adott esetben, vagy akkreditációt.

A regisztráció során megadott személyes adatokat kizárólag annak érdekében kezeljük és mentjük el, hogy hozzáférhessen a kifejezetten ön számára releváns tartalomhoz. Személyes adatai kezelésének jogalapja lehet az önnel fennálló megállapodás szerinti kötelezettségeink teljesítése vagy a hozzájárulása.

1.2. Kapcsolatfelvétel kérések, vevőtámogatás vagy visszajelzés

A kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül tett megkeresések esetén meg kell adnia a nevét, levelezési címét, e-mail címét, telefonszámát, a megkeresés okát és az üzenetét. A közösségi média platformokon folytatott kommunikáció során vagy ha a weboldalunkra a közösségi médiában használt bejelentkezés hitelesítő adataival jelentkezik be, megadhatja a közösségi média profiljához tartozó adatokat, úgymint e-mail cím, elérhetőségek, hozzászólások és válaszok.

A kapcsolatvelvételi kérésben megadott személyes adatokat kizárólag a termékeinkre és szolgáltatásainkra vonatkozó kérésének feldolgozása és megválaszolása, valamint a megkeresése céljából kezeljük és mentjük el.

Személyes adatai kezelésének jogalapja azon szerződéses kötelezettségeink teljesítése, hogy megválaszoljuk azokat a kérdéseit, amelyekkel megkeresett minket.

1.3. Hírlevelek

Hírlevél szolgáltatásunkra való feliratkozás esetén meg kell adnia a nevét, e-mail címét és/vagy levelezési címét.

Amennyiben a hírlevél szolgáltatásunkra való feliratkozás során hozzájárult személyes adatai kezeléséhez, a feliratkozás során kizárólag a hírlevél szolgáltatásunk biztosítása és az ön által kiválasztott hírlevél szolgáltatásnak megfelelően, a Sandoz rendezvényeire, termékeire, szolgáltatásaira és/vagy promócióira vonatkozó tájékoztatás céljából kezeljük és mentjük el a személyes adatait.

Amennyiben a hírlevélre való feliratkozás során hozzájárul, a hírlevél megtekintése során elemezhetjük a felhasználói magatartását és az így gyűjtött adatokat jövőbeli hírlevelek és egyéb promóciós célú kommunikáció személyre szabása céljából kezelhetjük.Személyes adatai kezelésének jogalapja az ön hozzájárulása.

Személyes adatai kezelésének jogalapja az ön hozzájárulása.

1.4. Megrendelések és szolgáltatások

Termékek és szolgáltatások (pl. tájékoztató anyagok, brosúrák, stb.) weboldalon történő megrendelése esetén meg kell adnia a nevét, e-mail címét és levelezési címét, illetve, amennyiben szükséges, a fizetési adatait.

A megrendelések során megadott személyes adatokat a megrendelt termékek és szolgáltatások szállítása, valamint az üzleti céljaink, köztük a termékeink és szolgáltatásaink fejlesztése, valamint a Szolgáltatások igénybevételével járó felhasználói élmények személyre szabása céljából kezeljük és mentjük el. Személyes adatai kezelésének jogalapja a szerződéses kötelezettségeink teljesítése és a jogos érdekeink.

1.5. Nemkívánatos események nyomon követése és monitorozása

A Sandoz jogi kötelezettsége jelenteni a nemkívánatos mellékhatásokat és kölcsönhatásokat, a gyógyszerek hatásosságának hiányát, a minőségi panaszokat és/vagy a Sandoz termékeinek biztonságosságához és minőségéhez kapcsolódó egyéb szempontokat. Amennyiben a Sandoz termékeiről információkkal szolgál (pl. a weboldalunkon keresztül), a kapott információkat értékeljük és ellenőrizzük (ide tartozhatnak az egészségi állapotára és mellékhatásokra vonatkozó információk, illetve – adott esetben – a neve). E célból kapcsolatba is léphetünk önnel, ha kérdés merülne fel.

A Sandoznak emellett jogi kötelezettsége a jelentős mellékhatásokat a felelős egészségügyi hatóságoknak bejelenteni, mely esetben az adatokat kizárólag álnevesítve továbbítjuk, hogy az ön közvetlen azonosítására alkalmas információ ne kerüljön továbbításra. A kapott információkat a Sandoz Csoport más vállalataival is megoszthatjuk, amennyiben azok a vállalatok szintén kötelesek az illetékes egészségügyi hatóságoknál a kapott információkat bejelenteni.

Személyes adatai kezelésének jogalapja a jogi kötelezettségünk teljesítése vagy a jogos érdekeink védelme (ami különösen a Sandoz termékeinek magas fokú biztonságosságának és minőségének a biztosítását jelenti), vagy az ön hozzájárulása.


2. Automatikusan gyűjtött adatok

2.1. Közösségi média figyelés

A nyilvános közösségi média platformokon (köztük blogokon, fórumokon, stb.) a Sandozzal, a Sandoz termékeivel, és általánosságban gyógyszerekkel és betegségekkel kapcsolatban nyilvánosan hozzáférhetővé tett személyes adatait gyűjthetjük. A közösségi média figyelés alapját jogos üzleti érdekeink képezik, például, hogy (i) jobban megértsük, hogy bizonyos kiemelt csoportok, mint az egészségügyi szakemberek vagy betegek hogyan látnak bizonyos betegségeket vagy reagálnak a Sandoz termékek használatára, (ii) jobban megismerjük a Sandoz hírnevét és más piaci trendeket, (iii) azonosítsuk a kiemelt érdekelt feleket, különösen a bloggereket és közösségi média influenszereket, és kapcsolatba lépjünk velük. A közösségi média figyelés hozzászólások, üzenetek, blogok, fotók és videók formájában tartalmazhatja az ön személyes adatait, de igyekszünk a személyes adatokat a minimálisan szükséges szintre korlátozni és kizárólag a közösségi média figyelési tevékenységhez szükséges ideig megőrizni. Amennyiben még inkább korlátozni kívánja, hogy ki láthatja az adatait javasoljuk, hogy használja az érintett platformokon elérhető adatvédelmi beállításokat.

Ha megosztja, a személyes adatait egy nyilvános közösségi média platformon javasoljuk, hogy ismerje meg az adott platform adatvédelmi szabályzatát, mivel ezek a platformok nem a Sandoz tulajdonában vagy kezelésében állnak.

2.2. Weboldal analitika

A honlapunkon tett látogatásáról is gyűjthetünk és dolgozhatunk fel információkat, pl. hogy mely oldalakat látogatta meg, hogy milyen honlapról érkezett a miénkre, és hogy milyen kereséseket végez. Ezt az információt arra használhatjuk, hogy jobbá tegyük honlapunk tartalmát, és belső használati statisztikai és piackutatási célokra összesített statisztikát állítsunk össze a honlapunkat használókról. Ennek során előfordulhat, hogy olyan cookie-kat (azaz magyarul sütiket) vagy hasonló technológiákat telepítünk, amelyek gyűjtik a felhasználó domain nevére, internet szolgáltatójára, operációs rendszerére, valamint a honlap felkeresésének napjára és időpontjára vonatkozó adatokat. A cookie-k a felhasználó számítógépére, telefonjára vagy más eszközére kerülnek letöltésre és tárolásra, amikor a böngészőben egy adott weboldal betöltődik. Minden alkalommal, amikor a felhasználó újra ellátogat egy weboldalra, a böngészője beolvassa és elküldi a weboldalra az adott cookie fájlt. A cookie-k hasznosak, mivel több fontos cél szolgálnak, például segítségükkel a weboldal megjegyzi a beállításait, analitikai feladatok végrehajtása révén hozzájárulnak a szolgáltatások javításához, releváns tartalmakat vagy reklámokat jelenítenek meg a felhasználóknak, illetve hitelesítik önt a weboldalakon. A cookie-k nem okoznak kárt a számítógépében. Akár be is állíthatja a böngészőjét úgy, hogy jelezze önnek, amikor egy cookie érkezik, így ön döntheti el, hogy elfogadja-e vagy sem. Akár az összes cookie-t is elutasíthatja. Ha azonban nem fogadja el a cookie-jainkat, nem tudja használni honlapunk valamennyi funkcióját. A weboldalaink felkeresése során előfordulhat, hogy megjelenik a cookie beállítások fejléc, ahol beállíthatja a preferenciáit, illetve elfogadhatja vagy elutasíthatja a cookie-kat. A weboldal működéséhez elengedhetetlen cookie-k tárolása a számítógépén vagy más eszközén jogszerűen megengedett, de az összes többi típusú cookie-t önnek kell engedélyezni. A Sandoz weboldalain az első látogatás alkalmával, amikor megjelenik a cookie fejléc lehetősége van hozzájárulni a cookie-k használatához vagy a későbbiekben a weboldal láblécében található Cookie beállítások hivatkozásra kattintva módosítani a beállításait. A cookie beállítások lehetővé teszik, hogy minden cookie típus esetén külön elfogadja vagy elutasítsa a cookie-kat (a működéshez szükséges cookie-k kivételével, amik mindig aktívak).  A Cookie beállítások alatt további tájékoztatást olvashat a használt cookie fajtákról (a céljukról, élettartamukról és eredetükről) és a lehetséges beállításokról.

Bizonyos Szolgáltatásaink – köztük a weboldalak – az optimalizálás céljából a Google LLC (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA („Google”)) „Google Analytics” webes elemző szolgáltatását használhatják. A Google a cookie által gyűjtött információ segítségével menti el egy profilban, hogy egy munkamenetben mely oldalakat látogatja meg. A cookie által a Szolgáltatás használatára vonatkozóan generált információ továbbításra és tárolásra kerül a Google szerverein. Személyes adatai nagyobb biztonsága érdekében a Google IP-anonimizálás vagy hasonló funkcióját használjuk az ön névtelenségének biztosításához. Az IP-anonimizálás működésére vonatkozó részletek a https://support.google.com/analytics/answer/2763052 linkre kattintva olvashatók.

A Google ezt az információt a nevünkben felhasználva értékeli és riportokat állít össze részünkre a weboldalhasználatról, valamint a weboldal- és internethasználathoz kapcsolódó egyéb szolgáltatásokat nyújt részünkre. A Sandoz a Google Analytics-től kapott adatokat üzleti tervezésre, a saját üzleti és marketing tevékenységéhez használja fel, hogy megértsük hogyan javíthatjuk a webes szolgáltatások tartalmát és a kapcsolódó felhasználói élményt.

Egyes weboldalaink OneTrust cookie-kat is használnak, melyek egyrészt a cookie-k kezelését könnyítik meg az ön számára, másrészt segít megszerezni a hozzájárulását ahhoz, hogy cookie-kat helyezzünk el és használjunk az eszközén. Ezekre a cookie-kra azért van szükség, hogy a rendszereink megőrizzék a cookie beállításait.

A weboldalunk elemzése során személyes adatai kezelésének jogalapja jogos üzleti érdekünk vagy az Ön hozzájárulása.

2.3. Egyéb nyomkövető technológiák

Előfordulhat, hogy harmadik fél reklámcégek cookie-jait vagy egyéb nyomkövető technológiáit (így például, ún. action tageket, egypixeles GIF-eket, üres GIF-eket, láthatatlan GIF-eket és 1x1-es GIF-eket) is felhasználjuk annak érdekében, hogy az érdeklődési köre vagy böngészési előzményei alapján releváns (interaktív vagy nem interaktív) reklámokat jelenítsünk meg. Jellemzően közösségi média vállalatok és más harmadik fél reklámcégek szolgáltatásainak felhasználásával gyűjtünk olyan adatokat, mint például a böngészőre vonatkozó információk, egyedi kliens azonosító, stb., hogy a weboldalainkon és az ön által látogatott más weboldalakon reklámokat jelenítsünk meg. A marketing vagy reklám célú cookie-król és a beállítások módosításáról olvassa el a Cookie beállítások részt.

A Szolgáltatásaink, így a weboldalaink is a Google Tag Managert („GMT”) használják. A GMT a Google által üzemeltetett, a weboldalak nyomon követéséhez és elemzéséhez használt JavaScript és HTML címkékhez alkalmazott címkekezelő rendszer. A címkék olyan kis kódelemek, amelyek többek között a forgalom és a látogatói magatartás mérésére, az online hirdetések és a közösségi csatornák hatásának meghatározására, a remarketing és célcsoportokhoz igazítás kialakítására, valamint a weboldalak tesztelésére és optimalizálására szolgálnak. A GMT egyszerűbbé teszi az általunk használt címkék beágyazását és kezelését.

Egyebek mellett az alábbi szolgáltatók weboldal analitikai tevékenységének elősegítése érdekében egyéb technológiák, így címkék segítségével gyűjthetünk önről adatokat, így például az IP-címét:

Megaphone (Megaphone LLC, 1255 23rd St. NW, Suite 650 Washington DC, 20037) Adatvédelmi Szabályzat

GlobeNewswire (Intrado Corp. 11808 Miracle Hills Drive Omaha, NE 68154 USA) Adatvédelmi Szabályzat

Fouanalytics (Marketing Science Consulting Group, Inc. 425 Fifth Ave #33A, New York, NY 10016, USA) Adatvédelmi Szabályzat

Kaltura (Kaltura Inc., 250 Park Avenue South, 10th Floor, New York, NY 10003, USA) Adatvédelmi Szabályzat

Crazy Egg (Crazy Egg, Inc., 16220 E. Ridgeview Lane, La Mirada, CA, 90638, USA) Adatvédelmi Szabályzat

DoubleClick (Google Inc.,1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) Adatvédelmi Szabályzat

Facebook (Facebook, Inc., 1601 S. California Avenue, Palo Alto, CA, 94304, USA) Adatvédelmi Szabályzat

LinkedIn (LinkedIn Ireland Unlimited Company, Wilton Place, Dublin 2, Irsko) Adatvédelmi Szabályzat

Twitter (Twitter Inc., 1355 Market Street, Suite 900, San Francisco, CA, 94103, USA) Adatvédelmi Szabályzat

Glassdoor (Glassdoor Inc., 100 Shoreline Highway, Mill Valley, CA 94941, USA) Adatvédelmi Szabályzat

Személyes adatai kezelésének jogalapja az ön hozzájárulása vagy jogos üzleti érdekünk.

2.4. Weboldal beállítások és biztonság

A következő információkat gyűjthetjük: IP-cím, egyedi eszköz azonosítók, így például a MAC-cím, számítógép típusa (Windows vagy Mac), böngésző típusa és verziója, képernyőfelbontás, operációs rendszer neve és verziója. Az IP-címéből a tartózkodási helyére vonatkozó adatokat is kinyerhetjük. Ezeket az adatokat weboldalaink és hálózati rendszereink védelme, beállításai rögzítésével a szolgáltatásaink fejlesztése, a szolgáltatási szintek fenntartása, valamint a műszaki problémák diagnosztizálása és elhárítása érdekében használjuk.

Személyes adatai kezelésének jogalapja jogos üzleti érdekünk.

A személyes adatokat egyesíthetjük, összevonhatjuk, illetve anonimizálhatjuk olyan adatokkal, amelyeket Önről vagy Önnel kapcsolatosan más forrásból - pl. nyilvános adatbázisból, demográfiai információs szolgáltatótól, közös marketing partnerektől, nyilvános közösségi média felületekről (az ön által nyilvánosságra hozott adatok) és más külső felektől - gyűjtünk.

Az adatait olyan üzleti céljainkra használhatjuk fel, mint pl. az auditok, monitorozás, vagy csalás, szabálysértések, valamint termékeinkkel és szolgáltatásainkkal való egyéb visszaélések megelőzése, továbbá szolgáltatásaink módosítása érdekében.

A személyes adatait jogunkban áll a következő esetekben is felhasználni:

  • Ha a vonatkozó jogszabályok, - adott esetben a lakóhelye szerinti országon kívüli - állami és kormányzati szervek felszólítása (beleértve a bírósági végzéseket, idézéseket, illetve hatósági szabályokat) alapján kell ezt megtennünk;
  • Ha szerződéses feltételeinket kell érvényre juttatnunk;
  • Ha jóhiszeműen meg vagyunk győződve róla, hogy jogaink, e honlap biztonsága és integritása védelmének érdekében szükséges a személyes adatok használata;
  • Hogy megóvjuk az ön és mások biztonságát;
  • Az ön országában vagy adott esetben más országban folyó büntetőjogi vagy bármely más jogszerű vizsgálat vagy eljárás keretében; vagy
  • Amennyiben ez indokoltan szükséges egy vállalati vagy kereskedelmi tranzakció kidolgozásához, vagy letárgyalásának vagy végrehajtásának folytatásához.

Érzékeny személyes adatokat jellemzően kizárólag a nemkívánatos események nyomon követése és kezelése céljából kezelünk, amennyiben ez jogszabályi kötelezettségünk. Kérjük, hogy érzékeny személyes adatait (pl. személyigazolvány szám, faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre, egészségre, szexuális életre vagy szexuális irányultságra, büntetett előéletre, szakszervezeti tagságra vonatkozó adatok, vagy egy személy egyedi azonosítására szolgáló biometrikus vagy genetikai adatok) kizárólag erre vonatkozó kifejezett kérésünkre ossza meg velünk.


MIKOR ÉS KIVEL OSZTJUK MEG A SZEMÉLYES ADATAIT?

Az Ön személyes adatait a Sandoz cégcsoporton belül vagy a Sandoz cégcsoporton kívüli harmadik fél társaságoknak is továbbíthatjuk, ideértve azokat is, amelyek a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban rögzítésre kerülnek.

A jelen Adatvédelmi Szabályzat ismerteti azokat a körülményeket, melyek során megoszthatjuk az személyes adatait. A személyes adatait információcsere és a különböző országokban lévő adatbázisaink fenntartása érdekében a Sandoz leány- és tagvállalataival világszerte megoszthatjuk. A személyes adatait a nevünkben eljáró külső feleknek is átadhatjuk további feldolgozásra annak a célnak megfelelően, amely célból az adatokat eredetileg gyűjtöttük vagy egyéb módon jogszerűen kezeltük, pl. szolgáltatások teljesítése, Szolgáltatásaink hasznosságának értékelése, marketing, reklámozás, adatkezelés vagy műszaki támogatás céljából.

Nem adjuk el, osztjuk meg vagy továbbítjuk más módon a személyes adatait a jelen Adatvédelmi Szabályzatban foglalt harmadik feleken kívül másoknak.

Tevékenységünk során és a jelen Adatvédelmi Szabályzatban ismertetett célokból, a címzettek alábbi kategóriáinak hozzáférést biztosíthatunk személyes adataihoz vagy továbbíthatjuk azokat nekik, amennyiben a célok elérése érdekében a személyes adatok ismerete szükséges:

  • a munkatársaink (ideértve a Novartis Csoport munkatársait, részlegeit és más vállalatait);
  • független ügynökeink vagy alkuszaink (amennyiben van ilyen);
  • a harmadik fél partnereink (ideértve IT-, felhőalapú-, szoftver- és adatbázis szolgáltatóinkat, könyvelési szolgáltatóinkat, személyzeti szolgáltatóinkat, tanácsadóinkat, együttműködő és üzleti partnereinket, biztosítási ügynökségeinket;
  • bármely olyan harmadik személy, aki részére engedményezzük, illetve akire átruházzuk bármely jogunkat vagy kötelezettségünket; és
  • vállalatunk vagy eszközeink bármely részének értékesítése vagy átruházása esetén tanácsadóink és külsős ügyvédeink.

Ezeket a külső feleket úgy szerződtettük, hogy a személyes adatokat kizárólag az elfogadott célokra használhatják, külső feleknek nem értékesíthetik, és nem adhatják ki őket, kivéve, ha erre engedélyt kapnak tőlünk, ha a jogszabály ezt előírja nekik, vagy ha a jelen Adatvédelmi Szabályzat úgy rendelkezik.

Jogunkban áll a személyes adatait külső félnek kiadni abban az esetben, ha az üzlet vagy annak egy része és a vele kapcsolatos ügyféladatok is eladásra, engedményezésre vagy átruházásra kerülnek, amely esetben megköveteljük a vevőtől, engedményestől illetve átvevőtől, hogy a személyes adatokat a jelen Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően kezelje.

Személyes adatait akkor is megoszthatjuk harmadik féllel, ha a vonatkozó jogszabályok, - adott esetben akár a lakóhelye szerinti országon kívüli - állami és kormányzati szervek felszólítása (beleértve a bírósági végzéseket, idézéseket, illetve hatósági szabályokat) alapján kell ezt megtennünk; ha szerződéses feltételeinket kell érvényre juttatnunk; ha jóhiszeműen meg vagyunk győződve róla, hogy jogaink, e honlap biztonsága és integritása védelmének érdekében szükséges a személyes adatok használata; hogy megóvjuk az Ön és mások biztonságát; az Ön országában vagy más országban folyó büntetőjogi vagy bármely más jogszerű vizsgálat vagy eljárás keretében; illetve külső felek, tanácsadók vagy más szervezetek számára, amennyiben ez indokoltan szükséges egy vállalati vagy kereskedelmi tranzakció kidolgozásához vagy letárgyalásának, illetve végrehajtásának folytatásához.

A személyes adatai Magyarországon kívüli országokban is kezelhetők, hozzáférhetők és tárolhatók. Előfordulhat, hogy ezek az országok más szintű védelmet kínálnak a személyes adatokat illetően. Ha a személyes adatait más joghatóság illetékességébe tartozó külső társaságoknak adjuk át, úgy biztosítjuk személyes adatai védelmét, hogy megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel a vonatkozó adatvédelmi jogszabályok alapján előírt védelmi szintet biztosítjuk. Amennyiben a személyes adatait harmadik országban (harmadik országnak minősülnek azok az Európai Gazdasági Térségen kívül található országok, melyek nem nyújtanak az Európai Unió adatvédelmi jogszabályához hasonló, az illetékes adatvédelmi hatóságok által meghatározott szintű adatvédelmet), lévő szolgáltatóhoz továbbítjuk és az adatkezelés ott valósul meg a Sandoz Általános Szerződési Feltételek vagy EU mintafeltételek vagy az irányadó jogszabályoknak megfelelő egyéb módszer révén biztosítja személyes adatai védelmét. Amennyiben az Általános Szerződési Feltételeket az Európai Bizottság a jövőben semmisnek nyilvánítja és/vagy átdolgozza, a harmadik országba történő adattovábbításhoz szükséges megfelelő garanciák biztosításához szükséges más alkalmazandó és/vagy jóváhagyott álló dokumentumokat fogadunk el, és az ilyen dokumentumokat írásba foglalt, kötelező erejű formában kötjük meg.

A személyes adatok Sandoz leány- és tagvállalatai közötti továbbításával kapcsolatban a Sandoz kötelező erejű vállalati szabályokat fogadott el, amelyek az európai jogszabályi előírások által biztosított alapelvek, szabályok és eszközök rendszerét képezik az adatvédelem hatékony szintjének biztosítása érdekében a személyes adatok EGT-n, az Egyesült Királyságon és Svájcon kívüli továbbítása esetén. A Sandoz kötelező erejű vállalati szabályait ide kattintva ismerheti meg részletesen.

HOGYAN ÓVJUK MEG AZ ÖN SZEMÉLYES ADATAIT?

Megtettük a szükséges technikai és szervezeti intézkedéseket, hogy megőrizzük személyes adatai megfelelő szintű biztonságát és bizalmasságát.

Ezen intézkedések célja, hogy megvédjük a személyes adatokat a véletlen vagy jogellenes megsemmisítéstől vagy megváltoztatástól, vagy elvesztésétől, a jogosulatlan közléstől vagy hozzáféréstől, valamint az adatkezelés egyéb jogellenes módozataitól.

MILYEN JOGOK ILLETIK MEG ÉS HOGYAN TUDJA EZEKET GYAKOROLNI?

Amikor személyes adatokat kezelünk, megteszünk minden indokolt lépést annak érdekében, hogy a személyes adatait pontosan és naprakészen őrizzük meg arra a célra, amelyre gyűjtöttük őket. Módot adunk rá, hogy a jogszabály által meghatározott feltételekkel és korlátokon belül gyakorolhassa az alábbi jogait.

  • joga van tájékoztatást kérni az önről tárolt személyes adatok köréről és azok kezelésének módjáról;
  • joga van hozzáférni az általunk kezelt személyes adataihoz, ha úgy gondolja, hogy bármilyen önre vonatkozó információ helytelen, elavult vagy hiányos, így kérheti azok helyesbítését vagy frissítését;
  • joga van kérni személyes adatai törlését vagy korlátozni azokat adott adatkezelési kategóriákra;
  • joga van a adatkezeléshez való hozzájárulását bármikor visszavonni, mely a visszavonást megelőzően végzett adatkezelés jogszerűségét nem érinti;
  • joga van tiltakozni személyes adatai egy részének vagy egészének kezelése ellen. Bizonyos kivételekkel ide tartozik a közvetlen üzletszerzés elleni tiltakozáshoz való jog, valamint a személyes adatai kutatáshoz való felhasználása elleni tiltakozáshoz való jog;
  • a titoktartási kötelezettségei figyelembe vételével, anélkül, hogy korlátoznánk joga van az adathordozhatósághoz, azaz a részünkre megadott személyes adatait visszakérni vagy azok továbbítását kérni az ön által megadott címzettnek tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban; és
  • joga van tiltakozni a jelentős hatással vagy joghatással járó automatikus döntéshozatal, köztük a profilalkotás ellen, azaz kérhet emberi beavatkozást az adatai jelentős hatással vagy joghatással járó kezelésével kapcsolatos automatizált döntéshozatalba, illetve amennyiben az adatkezelés nem a hozzájárulásán vagy jogszabályi felhatalmazáson alapul, vagy szerződéses teljesítéséhez szükséges. Jelenleg azonban nem alkalmazunk természetes személyekre jelentős hatással vagy joghatással járó automatizált folyamatokat döntéshozatalra.

Ha kérdése van vagy szeretné érvényesíteni fenti jogait, esetleg nem elégedett adatai kezelésével, kérjük, írjon adatvédelmi tisztviselőnknek a [email protected] e-mail címen, aki kivizsgálja panaszát illetve válaszol kérdéseire.

Ha nem elégedett adatai kezelésével, kérjük, címezze kérelmét adatvédelmi tisztviselőnknek a [email protected] e-mail címen, aki kivizsgálja panaszát.

A fent meghatározott jogain kívül minden esetben joga van panaszt benyújtani az illetékes adatvédelmi hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) részére. A NAIH elérhetőségei: Székhely: H-1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11. Telefonszám: 06-1-391-1400 E-mail: [email protected].

Joga van továbbá bírósághoz fordulni adatai jogellenes kezelése, valamint az adatbiztonság követelményeinek megszegése esetén. A jogszabályban rögzítettek szerint jogosult lehet kártérítésre, valamint sérelem díjra. A bíróság illetékességéről és elérhetőségeiről az alábbi honlapon tájékozódhat: www.birosagok.hu

MILYEN GYAKRAN FRISSÜL AZ ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT?

Adatvédelmi Szabályzatunkat rendszeresen felülvizsgáljuk és szükség esetén aktualizáljuk. Kérjük az esetleges változások nyomon követése érdekében alkalmanként olvassa el a weboldalon található Adatvédelmi Tájékoztatót.

A jelen Adatvédelmi Szabályzat magyar és angol nyelvű változata közötti eltérés esetén a magyar nyelvű változat az irányadó.

ADATVÉDELEM A SANDOZNÁL

A személyes adatok felelős felhasználása alapérték a Sandoznál.

A Sandoz Csoport teljes mértékben tiszteletben tartja az adatvédelemre vonatkozó jogszabályokat, valamint az adatvédelmi szabályok és irányelvek belső rendszerét.

Az adatok belső átvitelére a Kötelező érvényű vállalati szabályok - ún. „BCR” - vonatkoznak. A BCR az adatvédelmi elvek, szabályok és eszközök rendszere, amelynek célja a személyes adatok védelmének biztosítása. Ez a szabálygyűjtemény a jelenlegi bevált gyakorlatot tükrözi, amellyel teljesítjük az  Európai Gazdasági Térség („EGT”) adatvédelmi előírásait a személyes adatok cégcsoporton belüli továbbítása terén. Ahhoz, hogy ez jogilag is érvényes legyen, a BCR-t az EGT adatvédelmi hivatalaival hagyattuk jóvá. A BCR szabályozza a Sandoz cégcsoporton belüli adattovábbítás mechanizmusát.

KAPCSOLAT

Amennyiben személyes adatai kezeléséről kíván érdeklődni, vagy gyakorolni kívánja az adatvédelmi jogait, kérjük jelezze a [email protected] címre küldött e-mailben, vagy postai levélben a következő címen a Sandoz részére közvetlenül:

Sandoz Hungária Kft.

Bartók Béla út 43-47.

1114 Budapest

Magyarország

vagy a Sandoz Adatvédelmi Tisztviselője részére:

Adatvédelmi Tisztviselő levelezési címe:

Darren Scott

Sandoz AG

Lichtstrasse 35, Basel, 4056, Switzerland

Adatvédelmi Tisztviselő email címe:

[email protected]

 

A leghatékonyabb válaszadás elősegítése érdekében kéjük, hogy adja meg a következő információkat:

  • A honlap neve, amelyre hivatkozik
  • Az Ön és közöttünk meglévő kapcsolat illetve interakció
  • Kérjük, írja le, milyen információt szeretne kapni tőlünk
sandoz logo nr1

Ez az oldal a Magyarországon élő olvasóknak nyújt hasznos információt.
 

Sandoz Hungária Kft. 1114 Budapest Bartók Béla út 43-47. Telefon : +36 1 430 2890
OVEN2082/01.23